ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemeen

  • De dierenarts zal de klant tijdens het intakegesprek uitleg geven over de door de Nagelskamp voorgestelde behandeling, en de te verwachten effecten.
  • Voor of tijdens de eerste behandeling zal de klant informatie geven over:
    – de hulpvraag;
    – gezondheid en medisch verleden;
    – het onder behandeling zijn van een arts, specialist of therapeut en voor welke klacht/aandoening;
    – de gebruikte medicijnen.
  • Gedurende de behandelperiode zal de klant de dierenarts informeren over eventuele wijzigingen die zich voordoen ten aanzien van de eerder verstrekte informatie.
  • Met de klant wordt een behandelovereenkomst opgesteld, welke door zowel de klant als de dierenarts wordt ondertekend. Onderdeel van de behandelovereenkomst zijn de algemene Voorwaarden en het privacyreglement. Beide staan op de website van de Nagelskamp.
  • Indien de patiënt onder behandeling is van een arts, specialist of therapeut, dan zal de klant aan hem/haar vragen of acupunctuur past in het behandelplan.
  • De klant zal bij twijfel over de gezondheid van de hond zelf contact opnemen met een reguliere dierenarts.
  • Behandeling door de Nagelskamp is geen vervanging van reguliere medische zorg. Indien de patiënt onder behandeling is bij een arts, specialist of therapeut, blijft hij/zij ook tijdens de behandelperiode onder controle van deze behandelaar en houdt de klant zich aan de voorgeschreven medicatie en richtlijnen.
  • De Nagelskamp heeft het recht op het sluiten van een Behandelingsovereenkomst, ten aanzien van een aan hem ter behandeling aangeboden patiënt, te weigeren en/of slechts onder bepaalde voorwaarden aan te nemen, indien de Nagelskamp van mening is dat behandeling van de patiënt geen, ofwel volstrekt onvoldoende, kans op succes heeft.
  • Aanvullende en/of afwijkende voorwaarden gelden alleen tussen partijen indien de Nagelskamp uitdrukkelijk en schriftelijk met deze aanvullende en/of afwijkende voorwaarden heeft ingestemd.

Behandelingen

  • Behandelingen bij de Nagelskamp bestaan vaak uit meerdere behandelsessies.
  • De klant gaat akkoord met de actuele tariefstelling voor een behandelsessie, zoals vermeld tijdens het intakegesprek.
  • De klant zorgt ervoor dat de behandeling in een rustige omgeving kan plaatsvinden indien dit bij de klant thuis plaatsvindt.
  • De factuur dient binnen 14 dagen na de behandeling te worden betaald, de klant ontvangt de factuur via de mail of WhatsApp (of andere mogelijke communicatiebronnen) en een betaalverzoek.
  • Annulering van een afspraak kan kosteloos tot 24 uur voor de geplande tijd. Bij annulering minder dan 24 uur van tevoren of bij niet verschijnen op de afspraak worden de volledige kosten van het consult in rekening gebracht.
  • De klant dient de vergoedingsmogelijkheid zelf te checken bij de zorgverzekeraar.

Aansprakelijkheid

  • De klant gaat akkoord om voor eigen rekening en aansprakelijkheid te worden behandeld.
  • De dierenarts is niet verantwoordelijk voor schade en/of letsel als gevolg van het door de cliënt verzwijgen van medische informatie, zoals lichamelijke en/of geestelijke aandoeningen, blessures en medicijngebruik.
  • De dierenarts geeft geen geneeskundige garantie af en is niet aansprakelijk voor (medische) complicaties die zich tijdens, dan wel na de behandeling bij de cliënt voordoen, welke niet te wijten zijn aan zwaarwegende toerekenbare tekortkoming van de dierenarts. De dierenarts is op geen enkele wijze aansprakelijk voor gevolgschade.
  • De dierenarts heeft, waar nodig, een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

Klachten

  • Als de klant een klacht heeft over de dierenarts en/of de behandelingen, dan wordt hij/zij verzocht dit met de dierenarts te bespreken.

Deze algemene voorwaarden zijn onderdeel van de behandelovereenkomst. Door het ondertekenen van de behandelovereenkomst gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.


Privacy

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat de behandelend dierenarts een dossier aanlegt. Het dossier bevat aantekeningen over de gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen van de patiënt.

Ook worden in het dossier gegevens opgenomen die voor de behandeling noodzakelijk zijn en die de behandelend dierenarts, na expliciete toestemming, heeft opgevraagd bij een andere zorgverlener, bijvoorbeeld bij de reguliere dierenarts.

Uw privacy wordt zo goed mogelijk gewaarborgd. Dit betekent onder meer dat:

  • er zorgvuldig wordt omgegaan met persoonlijke en medische gegevens;
  • er alles aan gedaan wordt, binnen aanvaardbare grenzen, dat onbevoegden geen toegang hebben tot de gegevens.

De dierenarts werkzaam bij de Nagelskamp heeft als enige toegang tot de gegevens in uw dossier.
De gegevens uit het dossier kunnen ook voor de volgende doelen gebruikt worden:

  • Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld wanneer de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.
  • Voor het geanonimiseerde gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
  • Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat de behandelend dierenarts of zijn administrateur een factuur kan opstellen.

Als de behandelend dierenarts om een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal deze u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.